Posted on

Använd filmer och marketing automation för att nå ut

Det finns två saker som verkligen kan hjälpa dig att nå ut med ditt företag: bra filmer och marketing automation. Genom att kombinera de två metoderna kommer du få fler kunder och öka din försäljning.

Marketing automation

Marketing automation innebär att du automatiserar marknadsföringen för att bättre kommunicera med dina kunder. Du använder en tjänst som hjälper dig att göra marknadsföringen både smidigare och mer individualiserad, samtidigt som du sparar tid. Du automatiserar marknadsföringen utifrån dina kunders tidigare köpvanor, yrken och hur de responderar till ditt budskap. När du använder Ungappeds plattform får du hjälp att både göra SMS-kampanjer, skicka ut individualiserade nyhetsbrev och kan även lägga in påminnelser, som födelsedagar eller att ett erbjudande håller på att gå ut. Du kommer spara mycket tid och även tjäna mer pengar genom att både automatisera och personifiera utskicken. Gå in på Ungapped och testa deras marketing automation helt gratis och öka vinsten i ditt företag.

Individualiserad marknadsföring

Vi lever i en väldigt individualiserad tid. Det gäller också marknadsföring. Kunder vill inte känna sig som ”kunder”, utan som en speciell individ. För att öka försäljningen ser du till att erbjudanden och nyhetsbrev är personifierade. När du använder marketing automation sker det per automatik. Det innebär till exempel att kunder som köper saker till barn får erbjudanden på just barnsaker. Personer som verkar gilla ett särskilt märke får erbjudanden på varor från det och liknande märken. Då blir dina SMS och nyhetsbrev mycket intressantare att läsa för kunderna.

Som företagare är det oerhört viktigt att satsa på just marknadsföring. Genom att kombinera nyhetsbrev och sociala medier kommer du lätt att både kunna nå nya kunder och samtidigt ge dina nuvarande kunder bra erbjudanden. Men utan att ta hjälp av program och smarta plattformar är det svårt att verkligen lyckas nå ut. Särskilt om dina konkurrenter använder tjänster som ger kunderna ett personligt bemötande utifrån deras preferenser.

Film som marknadsföring

När du skapar marknadsföring är det smart att också använda film. Både korta reels på Instagram, men också att du gör längre filmer. Det kommer att skapa ett större intresse kring ditt varumärke. Mer känsla. Du kan både skapa reklamfilmer med uppmaningen att köpa veckans erbjudande, men också filmer för att förklara hur någonting fungerar och vad ni som företag står för. Säljer du en tjänst kan det vara bättre att med hjälp av en film berätta hur den tjänsten kan underlätta dina kunders liv, än att du bara försöker använda ord.

Om du gillar film kan du också ta hjälp av olika filmer för att marknadsföra ditt företag. Naturligtvis får du inte använda filmer som du inte har upphovsrätt till, däremot nyttja teman från aktuella filmer. Om nästa Disneyfilm innehåller mycket hästar, hundar eller isbjörnar kan du faktiskt använda egna varianter av just de djuren om du vänder dig mot barnfamiljer. Du kan även locka folk genom att erbjuda gratis biobiljett om de köper varor för ett visst värde. Då kan du rentav skriva ut olika filmnamn som du vet går på bio. Det blir ju en win-win för både dig, filmbolaget och kunderna.